GDPR i Zakon o informacionoj bezbednosti
Odgovore na mnoga druga pitanja u vezi zaštite ličnih podataka i informacija, kao i praktična uputstva i savete prilikom implementacije Zakona o zaštiti ličnih podataka, GDPR i Zakona o informacionoj bezbednosti možete dobiti od naših iskusnih stručnjaka sa dugogodišnjem iskustvom iz oblasti zaštite i bezbednosti podataka.
GDPR i ZAKON O ZAŠTITI LICNIH PODATAKA
Da li znate koje podatke Vaša organizacija prikuplja i obrađuje, gde se sve nalaze, ko upravlja njima i da li to radi na adekvatan način? Da li znate kojih se propisa o zaštiti podataka morate pridržavati i šta oni podrazumevaju? Koji podaci se smatraju podacima o ličnosti, a koji to nisu?
Naše GDPR konsultantske usluge obuhvataju:
- Gap analizu usklađenost vašeg načina poslovanja sa primenljivim zahtevima GDPR-a i izradu sveobuhvatnog izveštaja o usklađenosti u skladu sa nalazima gap analize
- Implementaciju primenljivih zahteva GDPR-a u vaše poslovanje putem uspostavljanje i implementacije odgovarajućih procesa i izrade neophodnih dokumentovanih informacija
- Izradu neophodne dokumentacije dokumenata u formi standarda i preporuka prema regulativi GDPR-a
- Programe unapređenja postojećih primenjenih rešenja (relevantne gap analize postojećih rešenja i preporuke za opšta unapređenja, pomoć u unapređenju specifičnih procesa, alata, tehnika i drugih rešenja, obuke i rezentacije sa ciljem podizanje svesti o opštim ili pojedinačnim oblastima iz domena relevantnih za GDPR i obuke o primeni pojedinačnih rešenja)
- Izrada i implementacija pojedinačnih dokumenata, procesa, alata, tehnika, i drugih rešenja, po zahtevu klijenta.
- Puna konsultativna podrška u vezi sa pitanjima iz oblasti GDPR-a i njegove primene
Bezbednost informacija (Zakon o informacionoj bezbednosti)
Zakon o informacionoj bezbednosti („Službeni glasnik RS“, br. 6/2016 i 94/2017) propisuje obavezu sprovođenja mera zaštite od bezbednosnih rizika u informaciono-komunikacionim sistemima.
U skladu sa Zakonom o infomacionoj bezbednosti i najboljom svetskom praksom, Native je razvio integralnu uslugu koja klijentima olakšava sprovođenje ovog zakona koja obuhvata sledeće:
- uspostavljanje organizacione strukture, sa utvrđenim poslovima i odgovornostima zaposlenih, kojom se ostvaruje upravljanje informacionom bezbednošću;
- postizanje bezbednosti rada na daljinu i upotrebe mobilnih uređaja;
- obezbeđivanje da lica koja koriste IKT sistem odnosno upravljaju IKT sistemom budu osposobljena za posao koji rade i razumeju svoju odgovornost;
- zaštitu od rizika koji nastaju pri promenama poslova ili prestanka radnog angažovanja lica zaposlenih u kompaniji;
- identifikovanje informacionih dobara i određivanje odgovornosti za njihovu zaštitu;
- klasifikovanje podataka tako da nivo njihove zaštite odgovara značaju podataka
- zaštitu nosača podataka;
- ograničenje pristupa podacima i sredstvima za obradu podataka;
- odobravanje ovlašćenog pristupa i sprečavanje neovlašćenog pristupa IKT sistemu i uslugama koje IKT sistem pruža;
- utvrđivanje odgovornosti korisnika za zaštitu sopstvenih sredstava za autentikaciju;
- predviđanje odgovarajuće upotrebe kriptozaštite radi zaštite tajnosti, autentičnosti odnosno integriteta podataka;
- fizičku zaštitu objekata, prostora, prostorija odnosno zona u kojima se nalaze sredstva i dokumenti IKT sistema i obrađuju podaci u IKT sistemu;
- zaštitu od gubitka, oštećenja, krađe ili drugog oblika ugrožavanja bezbednosti sredstava koja čine IKT sistem;
- obezbeđivanje ispravnog i bezbednog funkcionisanja sredstava za obradu podataka;
- zaštitu podataka i sredstva za obradu podataka od zlonamernog softvera;
- zaštitu od gubitka podataka;
- čuvanje podataka o događajima koji mogu biti od značaja za bezbednost IKT sistema;
- obezbeđivanje integriteta softvera i operativnih sistema;
- zaštitu od zloupotrebe tehničkih bezbednosnih slabosti IKT sistema;
- obezbeđivanje da aktivnosti na reviziji IKT sistema imaju što manji uticaj na funkcionisanje sistema;
- zaštitu podataka u komunikacionim mrežama uključujući uređaje i vodove;
- bezbednost podataka koji se prenose unutar kompanije, kao i između kompanije i lica van kompanije;
- pitanja informacione bezbednosti u okviru upravljanja svim fazama životnog ciklusa IKT sistema odnosno delova sistema;
- zaštitu podataka koji se koriste za potrebe testiranja IKT sistema odnosno delova sistema;
- prevenciju i reagovanje na bezbednosne incidente, što podrazumeva adekvatnu razmenu informacija o bezbednosnim slabostima IKT sistema, incidentima i pretnjama;
- mere koje obezbeđuju kontinuitet obavljanja posla u vanrednim okolnostima.
Usluga Native obuhvata analizu navedenih tačaka, izradu dokumenta sa predlogom mera i eventualnih potrebnih nabavki, kao i praćenje izvršenja zadataka po navedenim tačkama, sa kontinuiranim vršenjem usluga povezana sa uslugama nadzor i održavanje informacionih sistema i menadžment objedinjene zaštite sistema kao i i ocenu usaglašenosti sa Zakonom na kraju svakog godišnjeg ciklusa.